Mans pirmais softboksis

*Neesmu nekur uzkūlies latviskojumam – mīkstkastīte? Skan aizdomīgi. Gaismas kaste tā nav, gaismas kaste ir kaut kas cits, ko lieto produktu fotogrāfijai. Paliksim šoreiz pie softbokša. Nav latviski, bet skan tā mīļi.

  • Softboksis ir gaismas modifikators, ko uzliek priekšā gaismas avotam – zibspuldzei vai vienkārši gaismai – ar mērķi panākt maigāku un vadāmāku gaismu.
  • Maigāka – atceries, kādas sanāk bildes ar kameras iebūvēto zibspuldzi, kur cilvēki ir balti, savukārt viss aiz viņiem piķa melns? Lūk, tā ir asa gaisma un tādu mēs negribam.
  • Vadāmāka – gaisma izplatās telpā vienmērīgi, teiksim, tava griestu lampa izgaismo visu istabu (kas arī ir mērķis, protams), savukārt galda lampa ar kupolu uztaisa tādu smuku gaismas aplīti tikai ap galdu. Lūk.

Jau dažus gadus es izmantoju zibspuldzes, lai izgaismotu savus kadrus, un izmantoju arī lietussargu, kas arī ir ļoti labs modifikators, arī padara gaismu maigāku, tikai nav pārlieku kontrolējams. Šogad sagribēju iet tālāk un paeksperimentēt ar softboksi.

Nopirku šādu te: Quadralite Reporter Octa Softbox (Octa nozīmē tikai to, ka astoņas malas, nevis četras). Produkta lapa un apraksts šeit, savukārt nopērkams ar citu brendu, bet izskatās identisks – šeit.

Cena laba, izmērs pietiekami neliels pirmajam eksperimentam, saliekams un nāk ar šūnu kopā. Viena piebilde par izmēru – jo mazāks softboksis, jo gaisma salīdzinoši ir asāka, un jo mazāku laukumu iespējams nobildēt. Redzēsiet vēlāk, bildēs. 🙂

Vienu lietu nepaskatījos – softboksis ir savietojams tikai ar tā paša ražotāja zibeni. Un zibens maksā kādus 300EUR. Tā kā es vēl tikai eksperimentējos un nezinu, vai man to vajag un cik ļoti, tad pirkt to nebija variants. Pārdot tālāk – mazticams, ka uz LV mazo tirgu kādam tik specifisku lietiņu vajadzēs. Nolikt malā uz pāris gadiem – arī nē, tam es esmu par nepacietīgu.
Kas atliek?
Makgaivers!

Mīnuss ir tāds, ka zibspuldzes laukums ir lielāks par atveri, līdz ar to puse jaudas aiziet garām. Nu, joprojām – norakstu visus šos trūkumus uz to, ka eksperiments.

Grūti redzēt, kā un kāpēc, bet turās kopā. 🙂

Rezultāti?

Man jau patīk. 🙂

Uztaisīju Aizputē dzīvoklī pāris fotosesijas. Laukos pie drauga nedaudz paspēlējos. Pavisam nedaudz.

Un uztaisīju sev korporatīvo bildi.

Rezumē?

  1. Acis! Šo var novietot droši tuvāk cilvēkam un arī notēmēt precīzāk, līdz ar to izgaismojas acis. Tas vien jau ir pirkuma vērts – un arī stimulē turpināt šo ceļu, vēl kaut ko pamācoties, pievienojot vēl kādu gaismu un tā.
  2. Ar vienu gaismu un vienu modifikatoru es pagaidām māku uztaisīt vienu kompozīciju/veidu/kadru. Nav slikts sākums, viens ir labāk par nevienu. 😀
  3. Fona izolēšana man patīk, lai gan ar laiku es iešu arī pretējo, izmantojot vairākas gaismas izmantošu arī fonu.
  4. Jāmācās lietot vispirms un tad jādomā, vai investēt tālāk šajā sistēmā, vai tomēr pāriet uz Bowens, kamēr pāriet nozīmē “sākt no 0”, nevis “mainīt reliģiju.”

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.